Veel gestelde vragen

Wanneer wordt mijn pakket verzonden?
We proberen onze eigen vervoersbewegingen vanwege het milieu te beperken we zullen je pakket binnen 2-3 dagen versturen, in de meeste gevallen heb je je pakket na het versturen binnen één werkdag in huis. Vanwege de drukte bij de vervoerders kan het iets langer duren dan je gewend bent. Als je vragen hebt neem dan contact met ons op. Mocht er onverhoopt een product niet leverbaar zijn, dan nemen we altijd persoonlijk contact met je op.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Scrubnuts is alleen een webshop, hierdoor kan je geen producten afhalen. Misschien dat we hier in de toekomst verandering in brengen maar voor nu kan je bij ons alleen bestellen. Natuurlijk mag je altijd gezellige post naar ons sturen

Wat doen jullie voor het milieu?
Bij Scrubnuts zijn we ons heel bewust van het milieu, dit is één van onze missies en hier baseren we onze keuzes op. Het is best lastig om een goede afweging te maken, wat past bij het product en heeft een zo klein mogelijke impact op het milieu. We doen ons best onze producten zo duurzaam mogelijk in te kopen en letten daarbij op de footprint van het bedrijf waar we mee samenwerken. We kunnen de wereld niet in ons eentje veranderen maar we kunnen wel bijdragen aan de verbetering ervan. Doe jij ook met ons mee?

Gebruiken jullie FSC keurmerk producten?
Zeker weten, al onze ingekochte verzenddozen, papieren, kaarten, en onze product stickers dragen het FSC keurmerk.

Hoe passen jullie Reuse, Reduce en Recycle toe?
In eerste instantie proberen we producten opnieuw te gebruiken, hierdoor verlengen we de levensduur en daarmee de footprint die een product op de aarde maakt, ook wordt hiermee het herproduceren uitgesteld omdat er minder afgenomen wordt. In tweede instantie proberen we zoveel mogelijk producten niet te bestellen, we vragen ons bij alles af: kan dit anders?, Ook hergebruiken we zoveel mogelijk items en stimuleren we hergebruik,. Als laatste staan we voor het recyclen van producten op een goede manier, als recyclebaar afval op de juiste plekken terecht komt kan het na het recycleproces opnieuw gebruikt worden.

Waarom zit er plastic in de doos, of ziet mijn verzenddoos er niet nieuw uit?
Omdat we van veel leveranciers dozen met verpakkingsmateriaal binnenkrijgen kiezen we er voor een verzenddoos en verpakkingsmateriaal te hergebruiken (dit kan alleen als er geen bedrijfsnaam op staat) tevens proberen we al het plastic opnieuw in te zetten. Het opvullen van de verzenddoos is nodig om schade van de producten (en zo meer afval) tegen te gaan. We zullen altijd proberen zo min mogelijk overbodige producten te gebruiken om zo het milieu een handje te helpen. We zouden het op prijs stellen als je met ons mee wilt helpen door onze overgebleven verpakkingsmaterialen op de juiste manier af te voeren of opnieuw te gebruiken.

Hebben jullie ook vertraging vanwege Corona en pakketdrukte?
Aangezien we de verzendkosten laag proberen te houden zullen we gebruik maken van een aantal grote vervoerders op de markt, hierdoor zijn we afhankelijk van de capaciteit van deze vervoerders. We doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen, maar kunnen nooit garanderen dat je pakket onderweg geen vertraging oploopt. Mocht je problemen ervaren vragen we je contact met ons op te nemen, we garanderen we samen een oplossing vinden.

Kan ik producten retourneren?
Heb je je bedacht, dan kan je de producten tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annulering. Na aanmelding van je retour heb je 14 dagen om de producten te verzenden. Je krijgt het volledige bedrag incl. verzendkosten geretourneerd. Enkel de kosten voor het retourneren zijn voor jouw eigen rekening. Voor de volledige voorwaarden (Algemene Voorwaarden Scrubnuts) vanaf Artikel   6 – Herroepingsrecht. LET OP! Opengemaakte of gebruikte producten zijn vanwege hygiëne uitgesloten van het herroepingsrecht.